• Imprimeix

Campanya "Som Gent de Profit"

somgentdeprofit

Campanya de conscienciació ciutadana desenvolupada per l'Agència de Residus, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb l'objectiu d'evitar el malbaratament alimentari, que a Catalunya suposa llençar cada any 260.000 de tones de menjar en bon estat.

La campanya, engegada el 22 de novembre de 2014, coincidint amb el Dia Europeu de Prevenció de Residus, va dirigida a tots els ciutadans que en algun moment de la cadena de producció, venda, consum i rebuig de productes poden canviar els seus hàbits per evitar llençar el menjar.

 

ELEMENTS DE LA CAMPANYA:

  •  Exposició itineranti taller participatiu: Per conscienciar sobre la importància de no llençar els aliments i motivar la ciutadania a canviar el seu comportament amb accions que es poden fer en el moment de la compra, emmagatzematge i preparar els menjars.
  • Taller per a les escoles: una versió del taller especialment pensada per al món escolar que consciencia els alumnes a l’aula sobre la problemàtica del malbaratament alimentari d’una manera didàctica i divertida.
  • Espectacle de màgia “nevera de profit”: espectacle de màgia per a tota la família concebut per a festes populars, grans dinars d’aprofitament i altres esdeveniments amb gran afluència de públic.
  • Accions de proximitat: presència puntual en mercats municipals i accions en supermercats (Plusfresc, Veritas).
  • APP: Aplicació mòbil que conté tres punts  clau: La compra (ajudarà a fer la llista de la compra d’una manera intuïtiva i visual); la calculadora de racions (ajudarà a comprar en funció de la gent que menjarà i els plats que es volen cuinar); i la cuina (proposarà receptes en funció dels aliments que tenim a la nevera i que estan a punt de fer-se malbé). Disponible a l’Apple Store i a Google Play.
  • Web: Conté una calculadora de racions per ajudar a comprar en funció de la gent que menjarà i els plats que es volen cuinar i informació i consells pràctics per conservar millor els aliments i prevenir el malbaratament alimentari, entre altres:somgentdeprofit.cat 
  • Sèrie de Televisió: El 2015 es va produir una sèrie de televisió amb 11 capítols on gent famosa aportava trucs per aprofitar els aliments. El 2017 es va llançar una nova sèrie de 4 capítols en format sitcom. Totes dues es poden visualitzar al canal de Youtube de la campanya. 
  • Espot nadalenc: Anunci televisiu que també s’ha viralitzat per xarxes socials especialment per combatre el malbaratament alimentari durant les festes de Nadal. 
  • Xarxes socials:la campanya té presència a les xarxes amb perfils a FacebookTwitter,  Instagram i Youtube
  • Videoclip: el grup VeryPomelo ha realitzat una cançó expressament per a la campanya buscant connectar amb la franja més jove de la població.

 


Novembre 2014

Data d'actualització:  15.12.2014