• Imprimeix

Acte de lliurament del Premi Remenja'mmm

Tindrà lloc el divendres 8 de juny a les 12h al Centre Arts Santa Mònica (La Rambla, 7, Barcelona) · El projecte Remenja'mmm, impulsat des de les entitats Rezero, Fundació Banc de Recursos i Fundació Nutrició Sense Fronteres, així com el grup de restauració GSR, té com a objectiu reduir el malbaratament alimentari en el sector de la restauració.

06/04/2018 12:04

El divendres 8 de juny tindrà lloc l'acte de lliurament del premi Remenja'mmm, un concurs que premia aquells restaurants que han dut a terme les millors accions per reduir el malbaratament alimentari.

Recordem que un terç del total de la producció alimentària mundial acaba llençant-se i per això cal un canvi en consciència de tots els agents que intervenen en el cicle alimentari.

El jurat format per representants de les administracions, empreses col·laboradores i persones referents del món de la restauració, ha seleccionat les millors iniciatives presentades valorant la durada de l’acció, com incideix (reducció, aprofitament o donació d’excedents alimentaris), efectivitat, impacte en la comunicació, fase del cicle alimentari on influencia, innovació, i la integració amb altres accions.

L'Agència de Residus de Catalunya forma part del jurat, juntament amb l'Ajuntament de Barcelona, PIMEComerç, Federació Intercomarcal d’Hostaleria i Restauració, Opcions, Barcelona Restaurants Sostenibles, Roser Torras del grup de restauració GSR, Ada Parellada del restaurant Semproniana, Mingo Morilla del restaurant Cal Mingo i Manuel Bruscas (coautor de Los tomates de verdad son feos).

Els encarregats de lliurar el premi seran les autoritats públiques de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i personalitats del món gastronòmic.

Projecte Remenja’mmm

El Premi s’emmarca en el projecte Remenja’mmm, impulsat per les entitats Nutrició Sense Fronteres, Rezero i Banc de Recursos, així com el grup GSR, i té l’objectiu de sensibilitzar, tant als consumidors com a la indústria de restauració i hostaleria, en la prevenció del malbaratament alimentari tot oferint propostes i accions alternatives per a la seva reducció. La campanya es va llançar fa un any i va començar oferint una solució pràctica (un envàs especialment dissenyat i atractiu) per recuperar l’excedent que es genera per part dels comensals a les taules dels restaurants. S’ha creat una imatge i un missatge per a la campanya, que compta amb la connivència dels restauradors, per comunicar la campanya en un to divertit, proper, atractiu i emocional.

 

 

Més informació